This report includes an analysis of the level of awareness of the SDGs, as well as the progress made in addressing the five SDG Goals (thematic themes) that the UN Global Compact focuses on: Goals 5 (gender equality), 8 (work and human rights), 13 (climate change) and 16 (anti-corruption), and Goal 12 (sustainable consumption and production), which...
- Clear all
- Type: (-) Policy Report
- Topic: (-) Sustainable Consumption and Production
- Region/Country: (-) Australia
- Region/Country: (-) Eastern Asia
Results 1 - 10 of 11 (Sorted by date)
本レポートには、SDGsに関する認知度のほか、国連グローバル・コンパクトが重視するSDGsゴール5(ジェンダー平等)、8(はたらきがい・人権)、13(気候変動)、16(腐敗防止)と、日本企業で取り組みの加速が期待されるゴール12(持続可能な消費と生産)の5つのゴール(主題にしたテーマ)の取り組みの進捗について、各分野の専門家による分析・考察が含まれています。前回の調査でSDGs認知度と取り組み進捗度が十分に高まったことを踏まえ、今回はSDGsの経営への組み込みや取り組む際の課題など、実践段階における取り組みの「質」について深堀した内容となっています。 【SDGsの認知・浸透度】 経営へのSDGsの組み込みに関して、従業員数10~249人の企業は、方針...
地球温暖化を産業革命前の水準から1.5°C以内に抑えるには、一人あたりのカーボンフットプリントを世界平均で現在の4.6tCO2e/年から2030年には2.5tCO2e/ 年に削減する必要がある。住宅、食、移動、製品の購入、サービス利用、レジャーの分野における消費量とエネルギー原単位の分析から、京都市に暮らす人々の暮らしに関わる平均的なカーボンフットプリントは7.0tCO2e/ 年であることがわかった。これは日本の全国平均(7.1tCO2e/ 年)よりやや低い水準であるが世界平均(4.6tCO2e/ 年)よりは多い。 7.0tCO2eから2.5tCO2eへのカーボンフットプリントの削減は、供給(生産)側と需要(消費)側の対策を組み合わせることで初めて可能となる...
地球温暖化を産業革命前の水準から1.5°C以内に抑えるには、一人あたりのカーボンフットプリントを世界平均で現在の4.6tCO2e/年から2030年には2.5tCO2e/ 年に削減する必要がある1。住宅、食、移動、製品の購入、サービス利用、レジャーの分野における消費量とエネルギー原単位の分析から、横浜市に暮らす人々の暮らしに関わる平均的なカーボンフットプリントは7.1tCO2e/ 年であることがわかった。これは日本の全国平均(7.1tCO2e/ 年)と同等の水準であり世界平均(4.6tCO2e/ 年)よりは多い。7.1tCO2eから2.5tCO2eへのカーボンフットプリントの削減は、供 給(生産)側と需要(消費)側の対策を組み合わせることで初めて可能となる...
この報告書は、川崎市が、環境省、国連環境計画国際環境技術センター(UNEP IETC)および地球環境戦略研究機関(IGES)との緊密な協力により、開発途上国に対して、日本の中 央政府および地方自治体における経験から廃棄物処理について学んでもらうことを目的として作成した。
国連持続可能な開発のための教育の10年 (2005~2014年) ジャパンレポート
IGES's research and capacity building works in education are presented as one of the good practices in Japan under the Decade of Education for Sustainable Development.
This report was developed as part of a series of three research publications on the research project led by UNU-IAS and IGES on monitoring and evaluation of education for sustainable development, especially in the Asia-Pacific region. This report specifically focuses on the development of an appropriate framework for structuring the approach on...
This report was developed as part of a series of three research publications on the research project led by UNU-IAS and IGES on monitoring and evaluation of education for sustainable development, especially in the Asia-Pacific region. This report specifically focuses on the assessment of ESD learning performance. The information contained here...
This report was developed as part of a series of three research publications on the research project led by UNU-IAS and IGES on monitoring and evaluation of education for sustainable development, especially in the Asia-Pacific region. This report specifically focuses on the study of ESD implementation at a national level and tries to identify the...
National and sub-national policy for Education for Sustainable Consumption (ESC) is one of the powerful instruments to influence sustainable consumption (SC) behaviour at both individual and organisational levels. This report addresses how to improve the capacity of policy makers and governments in formulating ESC policy. It also addresses the...