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Technical Report
本報告書は、ライフスタイル・カーボンフットプリント(※)を軸に私たちの日常生活での消費や行動が気候変動に与える影響を推定し、パリ協定の目標達成と豊かな暮らしの両立を探るものです。 ※家計が消費する製品やサービスのライフサイクル(資源の採取、素材の加工、製品の製造、流通、使用から廃棄)において生じるGHGの排出量 IGESは、2019年2月にフィンランド・アールト大学およびD-matと共同で『1.5-Degree Lifestyles – Targets and Options for Reducing Lifestyle Carbon Footprints』を発刊し、日本、フィンランド、中国、ブラジル、インドの平均的な暮らしでの温室効果ガス(GHG)排出量や特徴...
Technical Report
Author:
Michael
Lettenmeier
Viivi
Toivio
This report demonstrates that changes in consumption patterns and dominant lifestyles are a critical and integral part of the solutions package to addressing climate change. The report fills a gap in the existing research by establishing global targets for lifestyle carbon footprints, examining current consumption patterns and their impacts on...
Policy Brief
質の高い教育が教育開発における最優先課題となる中、持続可能な開発のための教育(ESD)に関する学習プロセスと教育内容の課題に対応する枠組み「ESD 学習パフォーマンス・フレームワーク」を提示し、質の高い教育への指針とESDに関する国際目標(2015 年に開始予定のESDに関するグローバル・アクション・プログラム/持続可能な開発目標<SDGs>)の指標作りに向けた基盤を提供している。Remarks:English version: http://pub.iges.or.jp/modules/envirolib/view.php?docid=4966
Policy Brief
Enhancing quality should now be the foremost priority for educational development, and this policy brief presents an Education for Sustainable Development (ESD) Learning Performance Framework (LPF) to address both learning processes and educational contents. The LPF provides a roadmap for how stronger ESD can promote greater educational quality...
Policy Brief
This policy brief explores opportunities to improve Japan’s strategy for promoting and strengthening green markets across East Asia by addressing both Japan’s domestic strengths as an environmental leader and also the emerging needs for green market development in other East Asian countries. Responding to a diversity of factors, this brief proposes...